Acneprogram

Kviser er et vanlig problem spesielt i ungdomsårene. Også godt voksne kan ha store problemer med kviser. Mange opplever kviseutbrudd og dertil medfølgende arr som et stort problem.

Kviser-acne

Behandling av kviser-acne og acne kvise arr.
Kviser er et vanlig problem, spesielt i ungdomsårene. Noen er plaget kort tid, og noen i flere år. Også godt voksene kan ha store problemer med kviser.
Mange opplever kvisteutbrudd og dertil medfølgende arr som et stort problem. Vi har god erfaring med behandling av kviser og akne ved vår klinikk. Ved første konsultasjon kan vi tilrettelegge et program for den enkelte i forhold til den som enkeltes problem.

Vi oppnår gode resultat med en kombinasjon av behandling med medisinske hjemmeprodukter basert på salisyre, benzolyperoxid. Behandling med IPL-intenst pulset lys kan også hjelpe. Lyset dreper acnebakterien. Laser kan også benyttes. Laserens stråler trenger ned i talgkjertelen og dreper bakterien som ernærer seg på talg.

Noen vil ha behov for enda sterkere behandling, og da benytte en tablettkur med tetracyclinpreparater, utskrevet av egen lege. I noen tilfelle vil det også være behov for behandling med enda sterkere medisiner, som kun hudlege kan skrive ut resept på. Våre leger på senteret er også med i samarbeidet og vurdering av riktig behandling for den enkelte.

Som beskrevet, er det vanligste å starte med medisinske- evt respetbelagte produkter vi forhandler, til bruk hjemme. Du får instruksjon om hvordan produktene skal benyttes av oss, og vi vil følge deg opp med gratis konsultasjoner. Dette er en tøff behandling, hvor huden vil kunne bli rød, flasse og være irritert. Acnebakterien drepes, og de fleste har god effekt av denne behandlingen.

Oppfølging med peelingbehandlinger som renser huden, er også viktig.

Ved akne- kvise arr har vi også gode erfaringer med å benytte OBAGI hudpleie system med bluepeel (en sterk TCA peel) og laserbehandlinger.

Ta kontakt, så kan vi fortelle deg mer om behandligene.